Tüm Sertifika Programları

Çeşitli alanlarda uzmanlık kazanabileceğiniz sertifika programlarımızı keşfedin ve kariyerinize yeni bir yön verin.

Ücretsiz Seminerler

Farklı konularda bilgi sahibi olabileceğiniz ücretsiz seminerlerimize katılarak kendinizi geliştirin ve yeni perspektifler kazanın.

İnsan Kaynakları Uzmanı / Nedir? Ne İş Yapar? Maaşı Nedir?

Ne İş Yapar?

İnsan Kaynakları Uzmanı, kurum ve şirketlerin çalışanları ile ilgili süreçleri yöneten, işe alım, eğitim, performans değerlendirme, kariyer planlama, özlük işleri gibi birçok konuda çalışanlara destek veren profesyonellerdir.

İnsan Kaynakları Uzmanları, iş ilanlarını hazırlar, adayları değerlendirir ve mülakatlar yaparak en uygun adayı seçerler. Seçilen adayların işe giriş işlemlerini yaparak, sözleşme hazırlar ve işe başlama sürecinde çalışanlarla ilgili detayları düzenler. Çalışanların işyerindeki performansını ve gelişimini takip eder, performans değerlendirme süreçlerini yürütür ve kariyer planlaması yapar. İş yasalarına hakim olarak, işçi hakları, ücretlendirme, vergi ve sigorta işlemleri gibi konularda da çalışanlara rehberlik ederler.

İnsan Kaynakları Uzmanları, birçok sektörde ve kurumda çalışabilirler. Özellikle büyük ölçekli şirketlerde, insan kaynakları departmanları oldukça geniş ve kompleks olduğundan, birçok uzmana ihtiyaç duyulur. Bunun yanı sıra, insan kaynakları danışmanlığı yapan firmalarda da İnsan Kaynakları Uzmanları çalışabilirler.

Maaşı Nedir?

İnsan Kaynakları Uzmanlarının maaşı, deneyimlerine, eğitim durumlarına, çalıştıkları sektöre ve şirkete göre değişiklik gösterir. Türkiye'de yeni mezun bir İnsan Kaynakları Uzmanı ortalama 17.000-23.000 TL arası bir maaş alabilirken, deneyimli bir İnsan Kaynakları Uzmanı ortalama 25.000-50.000 TL arası bir maaş alabilir. Büyük ölçekli ve uluslararası şirketlerde çalışan İnsan Kaynakları Uzmanları ise daha yüksek maaşlar alabilirler.

Anasayfa Giriş Yap Kategoriler