Özel eğitimde "problemli davranış," öğrencinin öğrenme süreçlerini, sınıf ortamını veya toplumsal ilişkilerini olumsuz etkileyen, istenmeyen ve uygun olmayan davranışları ifade eder. Bu davranışlar, özel gereksinimlere sahip öğrencilerde, öğretmenler ve diğer öğrenciler arasındaki eğitim ortamını zorlaştırabilir ve eğitim sürecini engelleyebilir.

Problemli davranışlar, çeşitli şekillerde ortaya çıkabilir ve her öğrenci için farklı olabilir. Bu davranışlar bazen öğrencinin duygusal durumu, sosyal becerileri veya özel gereksinimleri ile ilgilidir. Özel eğitimde yaygın olarak görülen problem davranış örnekleri şunlar olabilir:

  • Öfke Patlamaları: Öğrencinin ani öfke nöbetleri veya agresif davranışları, sınıf ortamını bozabilir.
  • Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) gibi durumlar, öğrencinin dikkatinin dağılmasına ve düşünmeden hareket etmesine yol açabilir.
  • Obsesif-Kompulsif Davranışlar: Bazı öğrenciler tekrarlayıcı ritüeller veya düşünce düzenlemeleri gibi obsesif-kompulsif davranışlar sergileyebilirler.
  • İletişim Sorunları: Dil gelişimi sorunlarına sahip öğrenciler, iletişimde güçlük yaşayabilir ve bu da onların duygusal tepkilerini artırabilir.
  • Saldırganlık: Öğrenciler, kendilerini veya başkalarını zarara uğratan saldırgan davranışlar sergileyebilirler.
  • Duygusal Patlamalar: Öğrenciler, strese veya değişikliklere karşı olumsuz duygusal tepkiler vererek öğrenme ortamını etkileyebilirler.
  • Kaçınma Davranışları: Öğrenciler, zorlandıkları veya korktukları konularla ilgili kaçınma davranışları gösterebilirler.
  • Sosyal İzolasyon: Bazı öğrenciler, diğerleriyle iletişim kurmaktan veya ilişki kurmaktan kaçınabilirler.

Problemli davranışları azaltmak ve bu öğrencilere daha etkili bir şekilde yardımcı olmak için özel eğitim öğretmenleri ve uzmanlar, özel gereksinimlere uygun öğretim stratejileri, davranış yönetimi teknikleri ve bireyselleştirilmiş destek planları geliştirebilirler. Bu planlar, öğrencinin duygusal ve öğrenme ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarlanır ve problemli davranışları azaltmada etkili bir rol oynarlar. Aynı zamanda aile işbirliği ve profesyonel destek de problemli davranışlarıyla başa çıkmada önemlidir.

İlginizi Çekebilir

İlginç Konu

Yaratıcı Düşünsel Faaliyet Kazandırma

Yaratıcı düşünme yeteneğini geliştirmek ve teşvik etmek, bireylerin sorunları daha yaratıcı ve yenilikçi bir şekilde çözmelerine yardımcı olabilir.

İlginç Konu

Son Dakika - Eris Varyantı 9 Kişide Görüldü!

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Covid-19'un yeni bir varyantı olan Eris'in Türkiye'de 9 kişide görüldüğünü sosyal medya hesabından açıkladı.

İlginç Konu

İnsan Kaynakları Yönetimi Ve Oryantasyonu Eğitimi Nedir

İnsan Kaynakları Yönetimi ve Oryantasyonu Eğitimi, yeni çalışanların işyerine hızlı ve etkili bir şekilde adapte olmalarına yardımcı olur

İlginç Konu

Stres Yönetimi

Stres yönetimi, günlük yaşamın getirdiği zorluklar, baskılar ve endişelerle başa çıkmak için kullanılan stratejileri içeren bir beceri ve süreçtir.

İlginç Konu

Travma, Bağlanma ve Birey Olmaya Etkisi

Travma, bireylerin yaşamlarında deneyimledikleri travmatik olaylar sonucu ortaya çıkan ciddi duygusal ve psikolojik stres durumunu ifade eder.

İlginç Konu

Kendini Anlatma Teknikleri Nedir

Kendinizi anlatma yeteneği, kişisel ve profesyonel başarı için önemlidir.

İlginç Konu

Obsesif Kompulsif Kaç Yaşında Başlar?

Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB), genellikle erken yetişkinlik dönemlerinde (20'li yaşların sonları veya 30'ların başları) başlar.

İlginç Konu

İnsan Kaynakları Yönetimi İle Stratejik İKY Arasındaki Temel Farklılıklar Nelerdir?

İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) ve Stratejik İKY, organizasyonların insan kaynakları ile ilgili farklı yaklaşımları temsil ederler.

Anasayfa Giriş Yap Kategoriler