Otizmde Oyunla Öğretim Nedir

Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler için oyunla öğretim, etkili bir eğitim ve terapi yöntemi olabilir. Oyun, otistik çocukların sosyal becerileri, iletişim yetenekleri, dil gelişimi, problem çözme yetenekleri ve duygusal regülasyon gibi bir dizi önemli beceriyi öğrenmelerine yardımcı olabilir. İşte otizmde oyunla öğretim uygulanırken dikkate alınması gereken bazı temel prensipler: 

  • Bireyselleştirme: Her otistik çocuk farklıdır, bu nedenle oyunla öğretim planları bireysel ihtiyaçları ve beceri seviyelerini dikkate almalıdır. Öğretim programları, her çocuğun güçlü yönlerine ve zayıf yönlerine uygun olarak tasarlanmalıdır. 
  • İlgilendiren ve Motive Edici Oyunlar Seçme: Otistik çocuklar genellikle belirli konulara veya ilgi alanlarına büyük bir ilgi gösterirler. Bu ilgi alanlarına dayalı olarak oyunlar seçmek, çocukların daha fazla motive olmalarına yardımcı olabilir. Örneğin, bir çocuk hayvanları seviyorsa, hayvan figürleri ile oyunlar geliştirmek etkili olabilir. 
  • Bağlamsal Öğrenme: Oyunla öğretim, otistik çocukların gerçek yaşam bağlamında öğrenmelerine yardımcı olabilir. Örneğin, günlük yaşam becerilerini öğretmek için oyunlar oluşturulabilir, böylece çocuklar bu becerileri daha iyi anlarlar ve uygularlar. 
  • İşbirliği ve İletişim: Oyunla öğretim, otistik çocukların sosyal ve iletişim becerilerini geliştirmek için mükemmel bir fırsattır. Oyunda işbirliği yapmayı, paylaşmayı ve diğerlerine saygı göstermeyi öğrenebilirler. 
  • Görsel Destekler: Görsel destekler, otistik çocukların anlamalarına ve takip etmelerine yardımcı olabilir. Görsel zaman çizelgeleri, kartlar ve işaretler, oyunla öğretim süreçlerini desteklemek için kullanılabilir. 
  • Tekrarlama: Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar genellikle daha fazla tekrarlama ve pratik ihtiyacı duyarlar. Oyunla öğretimde tekrarlama önemlidir, çünkü çocukların becerileri daha iyi pekiştirmelerine ve güçlendirmelerine yardımcı olabilir. 
  • Öz Değerlendirme: Otistik çocuklar, kendi performanslarını değerlendirmelerine yardımcı olacak öz değerlendirme becerilerini geliştirmek için oyunları kullanabilirler. 
  • Sabır ve Anlayış: Otistik çocukların bazen öğrenme süreçleri daha yavaş olabilir veya bazı becerileri öğrenmek daha fazla zaman alabilir. Bu nedenle, öğretmenler ve ebeveynler sabırlı olmalı ve çocukların ilerlemelerini desteklemek için sürekli olarak anlayış göstermelidirler. 

Otizmde oyunla öğretim, çocukların potansiyellerini en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olabilir. Ancak bu yaklaşım, uzman rehberliğinde ve bireyselleştirilmiş bir plan çerçevesinde uygulanmalıdır. Ayrıca, bu süreçte aile üyeleri ve eğitimciler arasında işbirliği önemlidir.

SAYEM NE YAPIYOR ?

e-Devlet ve Üniversite Onaylı Sertifikalar kariyerinizde sizi bir adım öne taşımaktadır. Üniversite Güvencesi İle Sertifikalı Eğitim Programları SAYEM'de!

SAYEM NE YAPIYOR ?

e-Devlet ve Üniversite Onaylı Sertifikalar kariyerinizde sizi bir adım öne taşımaktadır. Üniversite Güvencesi İle İhtiyacınız Olan Güncel İçerikler SAYEM'de!