• Eğitimin amacı

MADDE 105 – (1) İnsan hakları ve ayrımcılıkla mücadele eğitimi, insan onurunu temel alarak insan
haklarının korunması ve geliştirilmesi, kişilerin eşit muamele görme hakkının güvence altına alınması, hukuken
tanınmış hak ve hürriyetlerden yararlanmada ayrımcılığın önlenmesi amacıyla insan hakları ve ayrımcılıkla mücadele
eğiticilerinden alınan, insan haklarının korunması, geliştirilmesi ve ayrımcılıkla mücadelenin yürütülmesi ile ilgili
temel bilgileri, ayrımcılıkla mücadele için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazanılmasını amaçlayan eğitimi ifade eder.

  • Eğitim konuları

MADDE 106 – (1) Eğitim, insan hakları ve ayrımcılıkla mücadele eğitiminden oluşur ve aşağıdaki konuları
kapsar:
a) İnsan hakları kavramı ve benzer kavramlar.
b) İnsan haklarının nitelikleri.
c) İnsan haklarının sınıflandırılması.
ç) İnsan haklarının tarihi gelişimi.
d) İnsan haklarının ulusal, bölgesel ve uluslararası kaynakları.
e) İnsan haklarının düzenlenmesi ve sınırlanması.
f) İnsan haklarının Birleşmiş Milletler sisteminde korunması usulleri.
g) Birleşmiş Milletlerin uzman kuruluşlarında insan haklarının korunması.
ğ) İnsan haklarının, başta Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi olmak üzere ve diğer bölgesel düzeyde korunması
usulleri.
h) İnsan haklarının Türk Hukukunda korunması.
ı) Din ve insan hakları.
i) Anayasada düzenlenen temel hak ve hürriyetler.
(2) Ayrımcılıkla mücadele eğitimi aşağıdaki konuları kapsar:
a) Eşitlik ilkesi ve ayrımcılık yasağı kavramları.
b) Eşitlik ilkesi ve ayrımcılık yasağı ile ilgili temel kavramlar.
c) Ayrımcılık yasağının etkili hale getirilmesine ilişkin hukuki araçlar.
ç) Ayrımcılık yasağının uluslararası hukuktaki kaynakları ve denetim usulleri.
d) Ayrımcılık yasağının Türk Hukukundaki kaynakları ve denetim usulleri.
e) Ayrımcılık yasağı ve devletlerin yükümlülükleri.
f) Ayrımcılıkla mücadeleye ilişkin savunu faaliyetlerinde izleme ve belgeleme.
(3) İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumunun yapısı, işleyişi, görev ve yetkileri:
a) Başvuru usulü.
b) İncelenebilir/incelenemez başvurular.
c) Başvuru formu, vatandaşa gönderilecek yazışma, idarelere gönderilecek yazı örnekleri, idarelerden bilgi
isteme, hukuki yükümlülüklerin hatırlatılması, başvuru inceleme prosedürleri.
ç) Karar türleri

Yönetmeliğin tamamına ulaşmak için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/11/20171124-2.htm

İlginizi Çekebilir

İlginç Konu

Ertelemek Psikolojik Bir Bozukluk Mu?

Erteleme psikolojik bir bozukluk değildir. Ancak erteleme, psikolojik birçok faktörün etkisi altında olan bir davranış veya eğilim olabilir.

İlginç Konu

Temel SPSS ile Nicel Veri Analizi

SPSS (Statistical Package for the Social Sciences), nicel verilerin analizi için yaygın olarak kullanılan bir istatistiksel analiz yazılımıdır.

İlginç Konu

İstismara Uğrayan Çocuğa Nasıl Yardım Edilmeli?

İstismara uğrayan bir çocuğa yardım etmek, son derece hassas bir konudur ve profesyonel yardım almak önemlidir.

İlginç Konu

Siber Güvenlik

Siber güvenlik, bilgisayar sistemlerini, ağları, cihazları ve verileri bilinçli veya bilinçsiz tehditlere ve saldırılara karşı koruma işlemidir.

İlginç Konu

Yalın Üretim Nedir

Yalın üretim, özgün olarak Toyota Üretim Sistemi (Toyota Production System - TPS) tarafından geliştirilen bir üretim yöntemidir.

İlginç Konu

Pazarlama İletişimi ve Reklam

Pazarlama iletişimi ve reklam, bir işletmenin ürünlerini veya hizmetlerini hedef müşterilere tanıtmak, marka bilinirliğini artırmak, müşteri ilişkilerini yönetmek ve satışları teşvik etmek için kullanılan stratejilerdir.

İlginç Konu

Montessori Uygulamaları Ve Etkinlikleri Nedir?

Montessori uygulamaları ve etkinlikleri, Montessori eğitim metodunun temel unsurlarını içeren öğretme ve öğrenme yöntemlerini ifade eder.

İlginç Konu

Sosyal Psikoloji Ne İşe Yarar?

Sosyal psikoloji, insanların diğer insanlarla etkileşimde bulunurken nasıl düşündüklerini, hissettiklerini ve davrandıklarını inceleyen bir psikoloji dalıdır.

Anasayfa Giriş Yap Kategoriler