• Eğitimin amacı

MADDE 105 – (1) İnsan hakları ve ayrımcılıkla mücadele eğitimi, insan onurunu temel alarak insan
haklarının korunması ve geliştirilmesi, kişilerin eşit muamele görme hakkının güvence altına alınması, hukuken
tanınmış hak ve hürriyetlerden yararlanmada ayrımcılığın önlenmesi amacıyla insan hakları ve ayrımcılıkla mücadele
eğiticilerinden alınan, insan haklarının korunması, geliştirilmesi ve ayrımcılıkla mücadelenin yürütülmesi ile ilgili
temel bilgileri, ayrımcılıkla mücadele için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazanılmasını amaçlayan eğitimi ifade eder.

  • Eğitim konuları

MADDE 106 – (1) Eğitim, insan hakları ve ayrımcılıkla mücadele eğitiminden oluşur ve aşağıdaki konuları
kapsar:
a) İnsan hakları kavramı ve benzer kavramlar.
b) İnsan haklarının nitelikleri.
c) İnsan haklarının sınıflandırılması.
ç) İnsan haklarının tarihi gelişimi.
d) İnsan haklarının ulusal, bölgesel ve uluslararası kaynakları.
e) İnsan haklarının düzenlenmesi ve sınırlanması.
f) İnsan haklarının Birleşmiş Milletler sisteminde korunması usulleri.
g) Birleşmiş Milletlerin uzman kuruluşlarında insan haklarının korunması.
ğ) İnsan haklarının, başta Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi olmak üzere ve diğer bölgesel düzeyde korunması
usulleri.
h) İnsan haklarının Türk Hukukunda korunması.
ı) Din ve insan hakları.
i) Anayasada düzenlenen temel hak ve hürriyetler.
(2) Ayrımcılıkla mücadele eğitimi aşağıdaki konuları kapsar:
a) Eşitlik ilkesi ve ayrımcılık yasağı kavramları.
b) Eşitlik ilkesi ve ayrımcılık yasağı ile ilgili temel kavramlar.
c) Ayrımcılık yasağının etkili hale getirilmesine ilişkin hukuki araçlar.
ç) Ayrımcılık yasağının uluslararası hukuktaki kaynakları ve denetim usulleri.
d) Ayrımcılık yasağının Türk Hukukundaki kaynakları ve denetim usulleri.
e) Ayrımcılık yasağı ve devletlerin yükümlülükleri.
f) Ayrımcılıkla mücadeleye ilişkin savunu faaliyetlerinde izleme ve belgeleme.
(3) İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumunun yapısı, işleyişi, görev ve yetkileri:
a) Başvuru usulü.
b) İncelenebilir/incelenemez başvurular.
c) Başvuru formu, vatandaşa gönderilecek yazışma, idarelere gönderilecek yazı örnekleri, idarelerden bilgi
isteme, hukuki yükümlülüklerin hatırlatılması, başvuru inceleme prosedürleri.
ç) Karar türleri

Yönetmeliğin tamamına ulaşmak için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/11/20171124-2.htm

İlginizi Çekebilir

İlginç Konu

En Etkili Çalışma Yöntemi Nedir?

En etkili çalışma yöntemi kişisel tercihlere, öğrenme tarzına ve çalışma hedeflerine bağlı olarak değişebilir.

İlginç Konu

Öğrenme Güçlüklerinde Tanılama Süreci Nasıldır

Öğrenme güçlüklerinin tanılama süreci, çocuğun veya yetişkinin öğrenme zorluğu yaşayıp yaşamadığını belirlemek için izlenen bir dizi adımdan oluşur.

İlginç Konu

Pozitif Psikoloji Neye Odaklanır

Pozitif psikoloji, geleneksel psikoloji disiplinlerinden biraz farklı bir yaklaşım benimseyen bir psikoloji dalıdır.

İlginç Konu

Tescil Başvurusu

Tescil başvurusu, bir ticaret markası, patent, telif hakkı veya diğer fikri mülkiyet haklarının yasal olarak korunması için yapılan resmi başvurudur.

İlginç Konu

İnsan Kaynakları Yönetimi Yaklaşımları Nelerdir?

İnsan Kaynakları Yönetimi (İK) yaklaşımları, organizasyonların İK işlevini nasıl ele aldığını ve İK uygulamalarını nasıl tasarladığını ifade eder.

İlginç Konu

Çocuk Ve Teknoloji Eğitimi

Çocuklar ve teknoloji eğitimi, çocukların dijital dünyayı daha bilinçli ve güvenli bir şekilde kullanmalarına yardımcı olmayı amaçlayan bir eğitim türüdür.

İlginç Konu

Mizaç Nedir?

Mizaç, bir kişinin doğuştan getirdiği veya genetik olarak sahip olduğu duygusal, zihinsel ve davranışsal özelliklerin bir kombinasyonunu ifade eder.

İlginç Konu

Sorunlara Pozitif Disiplin Yöntemiyle Çözüm Üretme

Pozitif disiplin, ebeveynlerin ve yetişkinlerin çocukların davranış sorunlarını çözmek ve olumlu davranışları teşvik etmek için kullanabilecekleri etkili bir yöntemdir.

Anasayfa Giriş Yap Kategoriler