Biçimlendirici değerlendirme araçları, öğrencilerin öğrenme süreçlerini anlamak ve öğretmenlerin öğretimlerini şekillendirmek için kullanılan araçlardır. Bu araçlar, öğrencilerin güncel beceri ve bilgi düzeylerini belirlemeye ve öğretmenlere öğrencilerin gereksinimlerini daha iyi anlama fırsatı sunar. Biçimlendirici değerlendirme araçlarının bazı örnekleri şunlar olabilir: 

  • Öğretim Gözlemi: Öğretim gözlemi, bir öğretmenin sınıftaki derslerini gözlemlemeyi içerir. Gözlemciler, öğretim yöntemlerini, sınıf yönetimi becerilerini ve öğrenci etkileşimini izlerler. Bu, öğretmenin derslerini iyileştirmesine yardımcı olabilir. 
  • Portfolyo Değerlendirmesi: Portfolyo, öğrencilerin öğrenmelerini göstermek için farklı türde çalışmalarını ve projelerini içeren bir derlemedir. Öğrenciler, portfolyolarını zamanla oluştururlar ve öğretmenler bu portfolyoları inceleyerek öğrenci ilerlemesini takip edebilirler. Portfolyolar, aynı zamanda öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmelerine ve kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
  • Sözlü Geri Bildirim: Öğretmenler, öğrencilere sınıf içindeki katkıları, ödevleri veya sunumları hakkında doğrudan sözlü geri bildirimde bulunabilirler. Bu, öğrencilere hangi alanlarda gelişmeleri gerektiğini gösterir. Ayrıca, yazılı geri bildirimler ve birebir görüşmeler yoluyla da öğrencilere rehberlik edebilirler.
  • Quiz ve Sınavlar: Quizler ve sınavlar, öğrencilerin öğrendikleri bilgiyi ölçmek için kullanılabilir. Öğretmenler, öğrencilerin günlük ilerlemesini değerlendirmek ve öğrencilerin hangi konularda zorlandığını belirlemek için bu araçları kullanabilirler. 
  • Anketler ve Geri Bildirim Formları: Öğrencilere veya velilere yöneltilen anketler ve geri bildirim formları, öğrenci memnuniyetini ve öğretim etkinliğini değerlendirmek için kullanılabilir. 
  • Performans Görevleri ve Proje Değerlendirmeleri: Öğrencilerin belirli bir konuyu öğrenmek veya bir beceri geliştirmek için gerçek dünya uygulamalarını kullanmalarını gerektiren görevler ve projeler, öğrenci performansını değerlendirmek için kullanılabilir. 
  • Öz Değerlendirme: Öğrencilere, kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri için fırsat verilir. Bu, öğrencilere kendi güçlü ve zayıf yönlerini anlamalarına yardımcı olur. 
  • Öğrenci Günlüğü: Öğrenciler, günlüklerini kullanarak öğrenme deneyimlerini ve ilerlemelerini kaydedebilirler. Öğretmenler bu günlükleri inceleyerek öğrenci ilerlemesini takip edebilirler. 

Bu araçlar, öğrenci ilerlemesini izlemek, öğrencilere geri bildirim sağlamak ve öğretmenlerin öğretimlerini iyileştirmek için kullanılabilir.

İlginizi Çekebilir

İlginç Konu

Frederick W. Taylor Ve Bilimsel Yönetim Anlayışı

Frederick Winslow Taylor, 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında sanayi üretim süreçlerinde verimliliği artırmayı amaçlayan bilimsel yönetim anlayışının öncülerinden biridir.

İlginç Konu

e-Ticaret Yapmak İsteyenlere Tavsiyeler

e-Ticaret yapmak isteyenlere başarılı olmalarına yardımcı olacak bazı tavsiyeler şunlar olabilir:

İlginç Konu

Sosyal Bilimlerde Bilimsel Araştırma Problemi Tanımlama

Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma problemi tanımlama süreci, araştırma yapmayı düşündüğünüz alanda bir sorunun, eksikliğin veya ihtiyacın belirlenmesi ve bu problemin nasıl araştırılacağını anlamak için ilk ve önemli adımdır.

İlginç Konu

Okul Öncesi Dönemde Diskalkuli Ve Belirtileri

Diskalkuli, bir kişinin matematik becerilerinin normal gelişim seviyesinin altında olduğu bir öğrenme güçlüğüdür.

İlginç Konu

Anne Baba Tutumları Neden Önemlidir?

Anne-baba tutumları, çocukların duygusal, sosyal, bilişsel ve psikolojik gelişimleri üzerinde büyük bir etkiye sahiptir ve önemlidir.

İlginç Konu

Karar Verme Mekanizmaları Nelerdir

Karar verme mekanizmaları, bireylerin veya organizasyonların çeşitli durumlarda kararlar alırken kullandıkları farklı yöntemler ve süreçlerdir.

İlginç Konu

UV-VIS Spektrofotometre

UV-VIS spektrofotometre (ultraviyole-görünür spektrofotometre), çeşitli kimyasal ve biyokimyasal analizlerde kullanılan bir laboratuvar cihazıdır.

İlginç Konu

İş Kazalarının Nedenleri

İş kazalarının nedenleri karmaşık olabilir ve birçok farklı faktörün bir araya gelmesi sonucunda meydana gelebilir.

Anasayfa Giriş Yap Kategoriler