Çeşitli alanlarda uzmanlık kazanabileceğiniz sertifika programlarımızı keşfedin ve kariyerinize yeni bir yön verin.
Farklı konularda bilgi sahibi olabileceğiniz ücretsiz seminerlerimize katılarak kendinizi geliştirin ve yeni perspektifler kazanın.
Lojistik Yönetimi Bölümü Nedir / Ne İş Yapar / Çalışma Alanları?
Lojistik Yönetimi bölümü, mal ve hizmetlerin üretimi, dağıtımı, depolanması ve yönetimi ile ilgili faaliyetleri planlamayı, yönetmeyi ve kontrol etmeyi öğretmeyi amaçlayan bir bölümdür. Bu bölümde öğrenciler, tedarik zinciri yönetimi, lojistik stratejileri, taşıma ve depolama teknikleri, envanter yönetimi ve bilgi teknolojisi uygulamaları gibi konuları öğrenirler.Lojistik Yönetimi mezunları, uluslararası tedarik zinciri yönetimi, lojistik planlama ve uygulama, depolama, dağıtım ve nakliye gibi konularda uzmanlaşmış kişilerdir.
Mezunlar, üretim, dağıtım, lojistik ve ulaştırma sektörlerinde iş bulabilirler. Bunun yanı sıra, tedarik zinciri yönetimi, depo yönetimi, taşıma yönetimi, lojistik maliyet yönetimi ve bilgi teknolojileri konularında uzmanlık gerektiren pozisyonlarda çalışabilirler.Mezunlar, 3PL (3. parti lojistik), 4PL (4. parti lojistik), nakliye, dağıtım, depolama, perakende, üretim ve diğer lojistik şirketlerinde iş bulabilirler. Ayrıca, büyük üretim şirketleri, dağıtım şirketleri, perakende şirketleri, e-ticaret firmaları, uluslararası lojistik şirketleri, hava yolu, kara yolu ve deniz yolu taşıma firmaları gibi birçok farklı endüstride lojistik yönetimi uzmanı olarak çalışabilirler.