Verginin Tarh ve Tahakkuku

Yorumlar

4.64
(192)

Verginin Tarh ve Tahakkuku

₺360,00

Vergi tarh ve tahakkuk işlemleri vergi idaresi tarafından yürütülür. Vergi idaresi, vergi mevzuatına uygun olarak mükelleflerin vergi beyannamelerini inceleyerek, tarh ve tahakkuk işlemlerini gerçekleştirir.

Öne Çıkanlar

  • Eğitime Hemen Başla
  • Edevletten Transkriptli Sertifika
  • Tüm Cihazlardan 7/24 Erişim

Verginin Tarh ve Tahakkuku
Semineri

Vergi tarh ve tahakkuk işlemleri, vergi yasalarına göre vergi borçlarının tespit edilmesi ve tahsilatının yapılması süreçlerini ifade eder.

  • Vergi Tarhı: Vergi tarhı, vergilendirme dönemi sonunda vergi borcunun miktarının belirlenmesi işlemidir. Vergi kanunlarına göre vergi mükelleflerine belirli bir vergi beyannamesi verme yükümlülüğü getirilmiştir. Mükellefler, beyanname üzerinde gelirlerini, giderlerini, indirimlerini ve diğer vergi unsurlarını beyan ederler. Vergi idaresi, bu beyanname üzerinden mükelleflerin vergi borçlarını hesaplar. Ancak bazı durumlarda vergi idaresi tarafından tarh yapılabilmektedir. Örneğin, mükellefin beyanname vermemesi, eksik beyan vermesi veya vergi kaçırma şüphesi gibi durumlarda vergi idaresi, tarhiyat işlemi yaparak vergi borcunu tespit eder.

  • Vergi Tahakkuku: Vergi tahakkuku, tarh edilen vergi borcunun mükellefe tebliğ edilerek tahsil edilmeye hazır hale getirilmesi işlemidir. Vergi idaresi, tarh edilen vergi borcunu mükellefe tebliğ eder ve ödeme süresi belirler. Vergi tahakkuku ile mükellef, ödeme süresi içerisinde vergi borcunu ödemek zorundadır. Vergi borcunun ödenmemesi durumunda, gecikme faizi gibi cezalar uygulanabilir.

Vergi tarh ve tahakkuk işlemleri vergi idaresi tarafından yürütülür. Vergi idaresi, vergi mevzuatına uygun olarak mükelleflerin vergi beyannamelerini inceleyerek, tarh ve tahakkuk işlemlerini gerçekleştirir. Bu işlemler vergi sisteminin işleyişinde önemli bir rol oynar ve mükelleflerin vergi yükümlülüklerinin doğru bir şekilde belirlenmesini sağlar.

  • Seminer Eğitimleri bant kaydıdır ve ortalama 25/250 dakika arasında sürmektedir. (Ortalama süre verilmiştir ve program süresi daha kısa veya daha uzun olabilmektedir.)
  • Kayıt olduktan sonra sms ile gelen bilgileriniz ile sisteme giriş yaparak eğitimleri izlemeye başlayabilirsiniz.
  • Seminer Sertifikanız eğitimin tamamlandıktan hemen sonra ilk 48 saat içerisinde e-Devlet sistemine aktarılacaktır.
  • Seminer sonunda sınav, ödev veya bitirme testi yoktur.
  • Seçmek istediğiniz seminer/seminerleri seçerek eğitimlere kayıt olabilirsiniz.
  • Seminer seçimlerini esnasında lütfen hatasız ödeme işleminizi tamamlayınız. (Sistem açılışından sonra herhangi bir değişiklik yapılamamaktadır.)
  • Kayıt olduğunuz semineri bitirmek için 7 gün süreniz bulunmaktadır. (Daha erken bitirebilirsiniz)
  • Sertifikanız Üniversite onaylı ve e-Devlet'te sorgulanabilir olarak sunulacak ve görüntülenecektir.
  • Program sonunda elde edeceğiniz sertifikalarınız ile kişisel ve mesleki gelişiminize katkıda bulunabilirsiniz.
  • Bu programlar destekleyici faaliyetler sınıfında bulunmaktadır, gelişiminize katkıda bulunarak almaya hak kazandığınız sertifikaları öz geçmişinize ekleyerek kullanabilir ve öz geçmişinizi nitelikli hale getirebilirsiniz.
  • Seminer programları kişilerin ilgilendiği alanlara özel hazırlanmakta olup bu programlarla kişisel ve mesleki gelişiminize katkıda bulunabilirsiniz.
  • Site içerisindeki "Eğitime katıl" butonuyla sepetinize ekleyip sistem yönlendirmesini takip ederek eğitimlere katılabilirsiniz, ödeme işleminizi banka/kredi kartı ile veya havale eft yöntemiyle tamamlayabilirsiniz.
  • Ödemenizi kredi kartı ile yaparsanız sisteminiz otomatik olarak 60-120 saniye içerisinde öğrenci numaranızı oluşturularak sms olarak giriş bilgilerinizi size iletecektir, Eft/Havale ödemeleri mesai saatleri içerisinde yaparsanız sisteminiz aynı gün, mesai dışı yaparsanız ilk mesai gününde açılıp giriş bilgileriniz sms olarak size ulaşacaktır.
  • Sistem aşamalarını Öğrenci Paneliniz üzerinden görüntüleyebilirsiniz ve ayrıca SMS olarak tüm bilgilendirmeler tarafınıza ulaşacaktır.
  • Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi onaylı sertifika elde edebileceğiniz bir kişisel ve mesleki gelişim programıdır.
  • Derslerin işlenişinde uzaktan eğitim yönetmeliği geçerli olacaktır.
  • Eğitim başlangıç ve bitiş tarihleri arasında tüm ders videoları 7/24 açık olup dileğiniz zaman aralığında istediğiniz kadar izleyebilirsiniz.
  • Eğitime Kayıt olduktan hemen sonra kullanıcı adı ve şifre mesaj yoluyla iletilmektedir.
  • Sertifika, eğitiminiz ve sınavlarınız başarı ile bittikten 72 saat sonra edevletinize işlenmekte SMS olarak bilgi gönderilmektedir.
  • Seminer programlarının sonunda sınav veya ödev bulunmamaktadır.
  • Kayıt olduğunuz programı bitirmek için 7 gün süreniz bulunmaktadır.
  • Seminer programları kısa süreli temel eğitimlerdir.
  • Seminer Sertifikaları e-Devlet sistemi üzerinden; imzalı, belge numaralı, barkodlu ve belge numaralı olarak tarafınıza iletilecektir. Dileyen katılımcılarımız bu sertifikaların çıktısını kendileri alabilirler.
  • Herhangi bir mezuniyet şartı aranmayıp, bu seminer eğitimine herkes başvurabilir.

Yorumlar

0 yoruma göre

Düşüncelerini paylaş

Bu eğitimi kullandıysanız, düşüncelerinizi diğer kişiler ile paylaşın

Yeni Yorum



Son İncelemeler

SAYEM NE YAPIYOR ?

e-Devlet ve Üniversite Onaylı Sertifikalar kariyerinizde sizi bir adım öne taşımaktadır. Üniversite Güvencesi İle İhtiyacınız Olan Güncel İçerikler SAYEM'de!